15 Aralık 2014 Pazartesi

Saç tıraşı


Mehmet abinin berber dükkanına Ege üniversitesindeki kampüste okurken giderdik. Yurtların karşısındaki küçücük dükkandaydı o zaman. 1974 yılında başlamış Kampüste çalışmaya. O zaman bu zamana hiç bir yıl kapatmadan kampüsün berberi olmuş. Ben de üniversite yıllarım boyunca hep ona gittim. Kampüste benim için tek şey oldu.



Uzun zamandır Can'ın Saçlarını kestirmeyi planlıyorduk. Uzun saçın ona yakıştığını düşünsek de uzun saçları terlediği için kuruması zor oluyordu. Daha saçlarını akrabamız Arzu kesmişti. Can artık büyüdüğü için bu sefer Mehmet abiye götürmeye karar verdim.

Mehmet abiyi aradığımda biraz duraksadı. Bunca yıl sonunda artık artık pek ağlayan çocukla uğraşmak istemiyor gibiydi. Gittiğimizde Can itirazsız berber koltuğuna oturdu. Tıraş boyunca hiç hareket etmeden sessizce oturdu. Ara ara başını eğ, sağa bak gibi istekleri itirazsız yaptı.


Mehmet abi benim ilk defa gitmenin ardından 25 yıl sonra Can'ın da saçını kesti. Benim için çok gurur verici bir gün oldu.

1 yorum: