30 Kasım 2011 Çarşamba

Diş Çıkarma

Bebeklerimizin ilk dişlerinin ne zaman çıkacağını merakla bekliyorduk, durmadan ellerini ağızlarına götürüyorlardı, prematüre olduklarından ve ben dişlerimi geç çıkardığından aslında erken çıkmayacağını düşünüyorduk.


Bebişlerimiz 6. aylarını doldurdukları gün Can benim elimle dişlerimi kaşımaya çalıştı ve o da ne parmağıma sert birşey dokundu ve biraz dikkatle bakınca alttaki ön dişlerden birinin bembeyaz parladığını gördüm. Heyecanla hemen anneme ve Şenay ablamıza söyledim. Aslında söylememem gerekiyormuş bebeğin ilk dişini kim görürse ona hediye alırmış bizim oğlan şansını kaybetti ama annesi durumu  telafi etti. Sonrasında Can’ın dişleri çok hızlı çıktı önce alttaki diğer dişi sonra üstten ortadaki 2 dişi ve sonrasında üstte orta taraftaki dişlerin yanındaki 2  diş çıktı ve böylece 6 tane dişi oldu oğlumuzun kısa zamanda. Biz şanslıydık diş çıkarma dönemini rahat geçirdik ateş gibi problemlerimiz olmadı. Ancak Can geceleri sebepsiz yere uyanıp ağlama alışkanlığı geliştirdi.



Ada’nın  ilk dişini  ise  7.ayını doldurduğu gün gördüm. Sonrasında onun da önce alt 2 dişi sonrasında  ise üstteki 2 dişi çıktı ve kızımızın kısa sürede 4 tane dişi oldu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder