14 Nisan 2014 Pazartesi

Kuş yemliği


Bizim çocuklar maymun George çizgi filminde bir kuş yemliği görmüşlerdi ve bizde bundan alalım mı diye soruyorlardı. Bir şeyi almadan da elde mevcut malzemelerle de yapılabileceğini düşünmelerini istiyorum. Hatta beraber yapıp  nesnelere farklı gözle bakmalarını teşvik etmeye çalışıyorum.






İnternetten  pet şişeden kuş yemliği ile ilgili epeyce fotoğraf görmüştüm. Bende benzer konsepte kendi tasarımımı geliştirdim. Plastik yoğurt kabının kapağını ortasından deldim. 1 Lt su şişesini geçirip kapağını kapattım. Yanlarından yemin akmasını sağlayacak delikler açtım.


Yemliği bitirdikten sonra Can ve Ada kürekleriyle doldurdular.


İple önce bir ağaca astık. Ağaçta çok görünmediğinden çıkartıp pencereye astık



Pencereden de yemlik görünüyor. Kuşlar daha gelmedi ama yemleri daha keşfetmedikleri söyledim. Kuşlar gelince korkutmadan sessizce izlemeleri gerektiğini de söyledim. Yakın zamanda yanına bir de suluk yapacağız.

 

Can'ın bulduğu yumurta şeklindeki taşı da boyadık.

1 yorum: